transparent

Συμβουλές Διατροφής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης & διατροφικές ανάγκες

από τον συνεργάτη Μαιευτήρα Χειρουργό Γυναικολόγο Άρη Γιαννάκη

simvoules diatrofis kata ti diarkia tis egkimosinis kai diatrofikes anagkes

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν είναι αναγκαίο να τρώτε για δύο. Είναι καλύτερο να ακολουθήσετε και σωστή ισορροπημένη διατροφή για να εξασφαλίσετε την άριστη ανάπτυξη του μωρού σας, αφού αυτή επηρεάζεται άμεσα τον τρόπο διατροφής σας. Είναι καθοριστική η ποιότητα της τροφής και όχι η ποσότητα.

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ
Βοηθούν στην ανάπτυξη και στον σχηματισμό των ιστών και στην παραγωγή ορμονών και αντισωμάτων. Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες είναι τα αυγά, το κρέας, το ψάρι, τα τυριά, τα όσπρια, και οι ξηροί καρποί.

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ
Χρησιμοποιούνται σαν άμεση πηγή ενέργειας και θερμότητας. Οι υδατάνθρακες είναι τροφές φυτικής προέλευσης και βρίσκονται σε αφθονία στα δημητριακά, στα όσπρια, στα λαχανικά (αγκινάρες, κουνουπίδι, μαρούλι, λάχανο, σέλινο), στους βολβούς (πατάτες, παντζάρια, καρότα), στα φρούτα, στο μέλι, στο γάλα.

ΛΙΠΗ
Τα ζωικά λίπη καθώς και τα βιομηχανοποιημένα τρόφιμα, τα αλλαντικά, η σαντιγί, τα παγωτά και τα γλυκά όπως και τα τηγανιτά είναι πιο δύσπεπτα. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε ωμό βούτυρο και παρθένο ελαιόλαδο που είναι λίπος, χωνεύεται με μεγαλύτερη ευκολία και είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και D.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
Προασπίζουν την υγεία και διευκολύνουν την ανάπτυξη όλων των ζωντανών οργανισμών. Είναι οργανικές ουσίες που περιέχονται στις τροφές. Οι φυσικές πηγές των κυριότερων βιταμινών βρίσκονται σε οποιονδήποτε ζωικό ιστό ( συκώτι, νεφρά, κρόκο αυγού, γάλα τυρί), στα έλαια (φυτικό βούτυρο, λάδι, μουρουνέλαιο), στα φρούτα (μήλα, μπανάνες, σύκα, ροδάκινα, φράουλες, πορτοκάλια), στα δημητριακά και στα λαχανικά.

ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ
Το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη ενός υγιούς νεογνού. Είναι ιδιαίτερα σημαντική βιταμίνη για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος , κατά τη διάρκεια του 1ου  τριμήνου και συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης. Γι αυτό και η διαιτητική πρόσληψη του φυλλικού οξέος είναι ιδιαίτερης σημασίας για όλες τις εγκύους. Σπουδαίες πηγές φυλλικού οξέος αποτελούν τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φασολάκια, τα φιστίκια, καθώς και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως μερικά είδη δημητριακών.

ΣΙΔΗΡΟΣ
Ο σίδηρος αποτελεί το κύριο συστατικό της αιμοσφαιρίνης του αίματος. Η έλλειψή του προκαλεί αναιμία, αδυναμία, ζάλη, ανορεξία, πονοκέφαλο, εύκολη κόπωση. Βρίσκεται στο συκώτι, σπλήνα, μεδούλι, κρόκο αυγού, όσπρια, ξηρούς καρπούς, δαμάσκηνα, σύκα, πράσινα χόρτα και κυρίως σπανάκι.

ΑΣΒΕΣΤΙΟ
Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για το σχηματισμό των οστών. Τα οστά και τα δόντια του εμβρύου σχηματίζονται μεταξύ της 4ης και της 6ης εβδομάδας κύησης, οπότε κρίνεται αναγκαία η επαρκής λήψη ασβεστίου από τη μητέρα σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Βρίσκεται στο γάλα και στα παράγωγα του, στα όσπρια, στους ξηρούς καρπούς, στα αυγά, στα λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, σπανάκι).

Γεύματα: 3 πλήρη ή 6 μικρά ελαφρά
Θερμίδες: 2.500- 2.900 καθημερινά
Μεγάλη κατανάλωση υγρών: 1 λίτρο, χυμοί, γάλα, σούπες

ΝΑΙ
Καστανό ρύζι
Ψωμί σικάλεως
Μέλι
Φρέσκα φρούτα
Ωμά ή ελαφρώς βρασμένα λαχανικά

ΌΧΙ
Άσπρο ρύζι
Ψωμί πολυτελείας
Ζάχαρη
Πολύ αλάτι (Λόγω κατακράτησης νερού, Οιδημάτων στα πόδια, Υπερβολικής αύξησης βάρους)


Άρης Σ. Γιαννάκης 
Μαιευτήρ - Χειρούργος γυναικολόγος

Ειδικευθείς και επί 3/τία στη χειρουργική κλινική
του Kantonsspital Aarau Ελβετίας
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Διεύθυνση

Δαγκλή 8 - 5ος όροφος
Καβάλα
τ.κ. 654 03

Το διαιτολογικό γραφείο λειτουργεί καθημερινά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

τηλέφωνο

2510 832606


κινητό

6946 196626


email

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

βρείτε μας στο facebook

το κανάλι μας στο youtube

Copyright © 2020 Ειρήνη Μοδέστου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.